NAMA PRODUK : JEM MANGGA
Inovasi Produk:
“jem mangga” ialah
inovasi daripada buah-buahan tempatan yang direka cipta menjadi jem sebagai
perasa dalam sesebuah makanan. Kelebihan yang ada pada produk jem mangga ini
ialah mempunyai kandungan yang baik, mampu memberikan rasa keenakkan dan makan
seimbang dalam kehidupan sihat pada masa kini. Selain itu, produk jem mangga mempunyai
kelebihan yang tersendiri kerana kami menghasilkannya 100% daripada isi aslinya
dalam menghasilkan produk ini. Oleh itu, kami tidak menggunakan bahan tiruan
seperti perwarna dan perasa tiruan. Rasanya yang manis dan tekstur yang lembut
menambat dalam selera pengguna untuk merasai kelazatannya.
Kelebihan
Produk:
1. Mudah
dibawa kemana sahaja.
2. Menggunakan
bekas yang berkualiti dan kedap udara.
3. Menggunakan
100% isi asli buah manga tempatan tanpa bahan pewarna dan perasa tiruan.
4. Lebih
tahan lama dan berkualiti.
5. Boleh
dimakan begitu sahaja.
Strategi
Pemasaran
Promosi :
Di antara strategi promosi yang dilakukan oleh
syarikat kami untuk memperkenalkan atau mengembangkan perniagaan produk jem
mangga kepada pasaran adalah :-
1)
Mengekalkan
hubungan peribadi yang baik dengan pelanggan dengan mencipta sistem keahlian
untuk pelanggan tetap dan sebagainya.
2)
Memberikan
profil perniagaan kepada bakal-bakal pelanggan besar
seperti syarikat-syarikat untuk mendapatkan kontrak membekal secara berkekalan.
3)
Mengedarkan
pamphlet dan brosur secara berkala pada kawasan-kawasan strategik yang menjadi
laluan sibuk orang ramai seperti di stesen LRT, bas dan sebagainya.
4)
Memasang
banner sebagai salah satu untuk mempromosi pelancaran/pembukaan perniagaan
kami.
5)
Mengagihkan
kad perniagaan kepada bakal pelanggan yang berpotensi.
Harga :
Penetapan harga yang
diletakkan ke atas produk dan perkhidmatan yang ditawarkan adalah berpatutan,
kompetitif dan ia berkonsepkan ‘price-follower’ atau harga pasaran iaitu
mengikut kadar pasaran. Harga seunit: RM
4.50 seunit.
Tempat :
Lokasi
premis terletak di kawasan yang mudah dilihat iaitu seperti berhadapan dengan
jalan, kawasan taman perumahan, berdekatan dengan pasaraya dan kawasan yang
ramai pengunjung. Perniagaan yang terdapat di sekitar kami menjadikan kawasan
ini sebagai tumpuan pelanggan dan menjadikannya lokasi yang strategik juga.
Produk :
Produk yang
ditawarkan kepada para pelanggan adalah berkualiti dan setara dengan harganya.
Perniagaan juga sentiasa mengikuti perubahan semasa ekonomi dan kehendak
pasaran supaya perkhidmatannya sentiasa kekal kompetitif dan diterima
pelanggan.
No comments:
Post a Comment